Varžybų jaudulio pasiilgę pilotai šeštadienį susirinko Joniškio rajone esančiame Barysių aerodrome, kur vyko ultralengvųjų orlaivių Lietuvos čempionato pirmasis etapas. Tai buvo pirmos aviacijos sporto varžybos mūsų šalyje atšaukus karantiną.
Pirmosiose sezono varžybose geriausiai sekėsi patyrusiems pilotams, bet tarp lyderių įsiveržė ir pirmą kartą jėgas bandęs naujokas.
Iš viso Lietuvos čempionato, priskiriamo Tarptautinės aeronautikos federacijos (FAI) antrajai kategorijai, pirmajame etape Barysiuose rungėsi 15 pilotų. Jie varžėsi ultralengvaisiais lėktuvais ir motoskraidyklėmis navigacijos ir tikslaus tupdymo rungtyse.
Tikslaus tupdymo rungtyje ultralengvųjų lėktuvų klasėje pirmąją vietą užėmė Dainius Galkis, antras buvo Justino Subačiaus ir Arno Malinausko ekipažas, o trečioji pozicija atiteko Arūnui Rupkui.
Motoskraidyklių klasėje nugalėjo Artūras Laukys, antras buvo Linas Bružikas, trečias – Maksimas Urasovas.
„Dainius Galkis ir Artūras Laukys – patyrę pilotai, dalyvavę pasaulio ir Europos čempionatuose, tad jų sėkmė nenustebino. Aš išskirčiau Maksimą Urasovą. Šis jaunas vaikinas pirmą kartą startavo varžybose ir iškart pateko tarp lyderių. Preliminariais duomenimis, jis sėkmingai pasirodė ir navigacijos rungtyje. Labai smagu, kad varžybose matome naujus veidus. Nes būtent naujų žmonių įtraukimas į sportą ir apskritai pilotų gretas yra vienas svarbiausių federacijos uždavinių“, – teigė Lietuvos ultralengvųjų orlaivių pilotų federacijos (LULOPF) atstovas Rytis Paliulis.
Navigacijos rungties, kurioje reikia kuo tiksliau ir naudojant kuo mačiau įrankių įveikti nustatytą maršrutą, rezultatai bus suskaičiuoti po keleto dienų. Tada bus paskelbti ir etapo nugalėtojai bendroje įskaitoje.
Anot R.Paliulio, pilotai į Barysių aerodromą atvyko pasiilgę varžybų ir bendravimo, kurių jiems trūko įprastą gyvenimo ritmą sukausčius dėl COVID-19 pandemijos paskelbtam karantinui.
„Maždaug pusė pilotų pernai dalyvavo mūsų rengtame Europos čempionate. Tad dabar jiems, suskridusiems iš įvairių Lietuvos kampelių, buvo smagu pasimatyti, pabendrauti. Kiti dalyviai irgi degė noru startuoti. Jautėsi varžybų jaudulio alkis“, – pasakojo LULOPF atstovas.
Jis pastebėjo, kad karantinas turėjo įtakos ir rezultatams: „Šiek tiek jautėsi treniruočių stoka. Be to, tikslaus nusileidimo rungtyje sportininkus iš vėžių išmušė ir pakilęs vėjas. Nors iš esmės oro sąlygos buvo beveik idealios.“
Geras oras į Barysius priviliojo ir žiūrovus. „Aišku, žiūrovų visada norisi kuo daugiau. Čia susirinko Barysiuose sportuojantys parašiutininkai, atvyko ir žmonių iš kitų šalies vietovių, jie iš anksto domėjosi, ar galima atvažiuoti šeimomis. Mums pasisekė, kad karantinas baigėsi, tad ribojimų beveik neliko. Kituose etapuose planuojame varžybų programą paįvairinti ir žiūrovams skirtais parodomaisiais aviatorių pasirodymais“, – kalbėjo R.Paliulis.
Antrasis Lietuvos čempionato etapas planuojamas liepos 18 d. Paluknio aerodrome, trečiasis, finalinis – rugpjūčio 15 d. Ignalinos aerodrome. Šalies čempionatas pirmą kartą rengiamas net trimis etapais. Anksčiau jų būdavo vienas arba du. Vykdyti tris Lietuvos čempionato etapus LULOPF įkvėpė pernai mūsų šalyje sėkmingai surengtas Europos ultralengvųjų orlaivių čempionatas.
Tikimasi, kad prie ultralengvųjų lėktuvų ir motoskraidyklių kituose Lietuvos čempionato etapuose prisijungs ir ultralengvųjų malūnsparnių pilotai.
„Tarp sportininkų populiariausios – motoskraidyklės. Bet daugiausia yra ultralengvųjų lėktuvų pilotų. Mažiausiai varžybose būna malūnsparnių, nes ši technika brangiausia“, – paaiškino LULOPF prezidentas Povilas Kalinauskas.
Lietuvos ultralengvųjų orlaivių pilotų federacija – pelno nesiekianti nevyriausybinė organizacija, vienijanti bei atstovaujant daugiau nei 700 pilotų. Federacija priklauso Lietuvos aeroklubui ir per jį atstovauja Lietuvai tarptautiniuose oro sporto šakų renginiuose, kuriuos organizuoja FAI.
Apie ultralengvuosius orlaivius
Ultralengvasis orlaivis (microlight) – vienvietis arba dvivietis orlaivis, kurio maksimalus kilimo svoris yra ne didesnis nei:
300 kg sausumos vienviečiam ultralengvajam orlaiviui (toliau ULO);
450 kg sausumos dviviečiam ULO;
330 kg vienviečiam hidroplanui arba amfibijai;
495 kg dviviečiam hidroplanui arba amfibijai;
560 kg vienviečiui ir dviviečiui malūnsparniui;
Mažiausias ULO greitis – ne didesnis kaip 65 km/h. Maksimalus greitis – ne daugiau 300 km/h
Nuotraukų autorius Egidijus Rupeika